Mustafa İslamoğluna Reddiye

Mustafa İslamoğlu, kendisini Kuran talebesi olarak tanıtan ama Kuranla alakasız yorumlar yapan hocalardan birisidir. Örnekler aşağıda sıralanmıştır.

1- Adem'in babası var diyor!

İslamoğlu diyor ki: Adem'in topraktan yaratılmasına Kuran'dan yola çıkarak izah getirdim. Ademin topraktan yaratıldığını söyleyen 1 ayet, insan oğlunun topraktan yaratıldığını söyleyen 4 ayet var. Sen nasıl topraktan yaratıldın? Adem hakkında topraktan yaratıldı diyen bir ayeti insan oğlunun topraktan yaratılışını söyleyen 4 ayeti anlar gibi anlamak zorundayız. 4 birden büyüktür. Peki sen nasıl topraktan yaratıldın? Bunlar şuna inanmamızı istiyorlar. Allah cebraili gönderdi, cebrail yeryüzünün 4 bir tarafından toprak getirdi, Allah bunu çamurunu kardı elleriyle. +Çömlekçi gibi mi hocam. -Tam çöplekçi getirin gözünüzün önüne. Çamurunu kardı ondan sonra kuruttu, pişirdi, şeytan geldi. Rivayette bu da var, ağzından girdi arkasından çıktı tık tık vurdu ses geldi dedi ki bunu aldatırım. Sonra Allah ona bir soluk üfledi, o ete kemiğe büründü. Allahınızın aşkına siz bunu çocuklarınıza nasıl anlatacaksınız. Bu yahudilerin inancı yahudilere de babilden geçmiş, taa sümerden geçmiş. sümer efsanelerinde var. Sen Allah'a çölekçilik yaptırıyorsun. Bir kere Kuran'da ruh üflendiğine dair ayetlerin hiç biri hayvana ruh üflendiğinden söz etmez. Hayvan diyoruz canlı demek zaten. Hayvan canlıdır üflenen ruh ile cansıza can verilmiyor, bu kast edilmiyor, zira o zaman hayvanlara da ruh üflenmiş olurdu, hayvanlar ruh sahibi değildir ama canlı. zira üflenen ruh cansızı canlı yapan şey değildir, canlıyı akıllı iradeli ve vijdanlı yapar.  Ademin kendinden önce nesilleri olduğu hatta bir çok adem olduğunu, ademin atası oluğunu söyleyen ilk kişi ben değilim. İbni miskeveyh, celaleddin rumi, ibni arabi, erzrumlu ibrahim hakkı, ibni haldun. İbni haldun açıkça maymun ismini zikrediyor maymundan geldiğini söylüyor tıpkı erzrumlu ibrahim hakkı gibi. bir gelenek var bir damar var bunu savunan. Evrimci islamcılar var. (Hilal Tv, Vahiy ve Hayat programı, 19.02.2016)

Cevap: İslamoğlu, Adem'in babası var diyen ilk kişi ben değilim diyerek tasavvufçuları örnek göstermektedir. Saydığı isimlerin evrimi savunmuş olması İslam'da evrim olduğunu göstermez. Şimdi iddiaları inceleyelim.

A- Ademin topraktan yaratıldığını söyleyen tek ayet, insanın topraktan yaratıldığını söyleyen dört ayet var iddiası!

İnsanın topraktan yaratıldığını söyleyen ayetler ilk yaratılışa dikkat çekmektedir. ''Biz insanı topraktan yarattık'' cümleleri Ademin topraktan yaratıldığından bahseder.

Ali İmran 59: Şüphesiz ki İsa'nın meseli Allah katında Adem'in meseli gibidir. Onu (Adem'i) topraktan yarattı sonra ''ol'' dedi böylece oldu.
Secde 7: O ki herşeyi güzel yarattı ve insanı yaratmaya çamurdan başladı.
Rum 20: Sizi topraktan yaratması onun ayetlerindendir, sonra siz beşer olunca (yeryüzüne) yayıldınız.
Taha 55: Sizi ondan (topraktan) yarattık ve oraya döndüreceğiz ve (kıyamet günü) ondan tekrar çıkaracağız.
Hicr 26: Andolsun insanı biz yarattık, pişmiş gibi kurutulmuş çamurdan, şekil verilmiş balçıktan.
Mu'minun 12: Andolsun biz yarattık insanı, süzülmüş cıvık çamurdan.

Bu ayetlerde insanın çamurdan yaratılması ilk insanın yaratılmasından bahseder. Her insan çamurdan yaratılıyor iddiasını savunanlar bu ayetleri göstererek ''salatalık topraktan yaratılır, onu yiyen insan topraktan yaratılmış olur'' gibi komik izahlar yaparlar. Topraktan yaratılma ayetleri çamura insan şekli verip kurutulduktan sonra ruh üflenmesiyle canlandığından bahseder. Bunun örneği isa peygamberin çamurdan kuş yapıp üflemesi ve çamurun canlı kuşa dönüşmesidir.

Ayrıca Allahu teala meleklere insan yaratacağını söylerken ''şekil verilip kurutulmuş çamurdan'' ifadesini kullanmıştır. Sonra heykel oluşunca içine ruh üfleyip onu insan yapmıştır. Hicr Suresi 28: Senin rabbin meleklere demişti ki: Mutlaka ben bir beşer yaratacağım, bekletilip kurutulmuş, şekil verilmiş çamurdan. 29: Böylece onu düzenleyip  içine ruhumdan üfleyince, o zaman onun için secdeye varın.

Ayette görüldüğü gibi Allahu teala meleklere insanı nasıl yaratacağını söylemiştir. Önce çamura şekil verip kuruttuktan sonra ruh üfleyecek heykel canlandıracaktır. İblis de bu yaratılışı bildiği için ''kurutulmuş çamurdan insana secde etmem'' demiştir. Hicr Suresi 33: (İblis) dedi: Ben bir beşere secde edenlerden olmam, yarattın onu kurutulmuş çamurdan, şekil verilmiş balçıktan.

B- İnsanın çamurdan şekil verilmesi hikayesine inanmamızı istiyorlar iddiası!

İslamoğlu, ''çamurdan yaratılmayı çocuklara anlatamazsınız, yahudilerden bize geçmiş, onlara da sümerlerden geçmiş'' diyerek ilgili ayetleri yok saymaktadır. Madem sümerler de ilk insanın çamurdan heykelden yaratıldığına inanmışlar, o halde onlara da kuran ayetlerine benzer şeyler anlatan bir resul gelmiş demektir. Tevratta da adem'in topraktan yaratıldığı yazmaktadır.

RAB Tanrı Adem’i topraktan yarattı ve burnuna yaşam soluğunu üfledi. Böylece Adem yaşayan varlık oldu. (Tevrat: Yaratılış 2/7)

Yahudilere sümerlerden geçtiyse Tevrat ve Kuran sümlerlerin yazıtlarına bakılarak koplayanmış mı diyeceğiz yoksa sümerlere de bir resul gönderildiğini mi anlayacağız. Tabi ki ikincisi.

Ayet: ''Andolsun tüm ümmetlerden bir resul çıkardık. Allaha kulluk edin ve taguttan kaçını diyen. Böylece onlardan kimine Allah'ın hidayeti, kimine de dalalet hak oldu. Artık yeryüzünde gezip bakın, yalanlayanların akıbeti nasıl olmuş.''(Nahl Suresi 36) ayetine bakacak olursak sümerlere de resul gönderildiğini anlayabiliriz.

İnsanlık adem ve eşinden çoğalmıştıır. Nisa suresi 1: Ey insanlar sizi tek bir nefisten yaratan, ondan eşini yaratan ve her ikisinden birçok erkek ve kadın türetip yayan Rabbinizden korkup sakının...

C- Ruh üflenerek cansız canlıya dönüşmez, ruh bilinç vermektir iddiası!

Madem cansız nesnelere ruh üfleyince canlanmıyor, o halde Hz. İsa çamurdan yaptığı kuş heykeline üfleyince neden çamur canlandı? İsa'nın nefesi ona ruh üflemek olmadı mı? Cansız maddenin canlanması için ona ruh üflemek lazımdır.  İsa peygamber de çamura ruh üflemiştir. İsa ilah mıdır ki heykeli kuşa çevirdi derseniz, oda ayette belirtildiği gibi Allah'ın izniyle olmuştur. İsa'nın yaşadığı devirde olsaydık onun elleriyle toprağı şekillendirip kuş heykeli yaptığını, yaptığı şeye üflediği zaman heykelin kuşa dönüştüğünü görebilirdik.

Ayet: ...İznimle çamurdan kuş sureti oluşturuyordun da  iznimle ona üfürdüğünde bir kuş oluveriyordu..(Maide suresi 110)
Ayet: ..Ben size çamurdan kuş heykeli yaparım, içine üfürürüm, o da hemen Allah'ın izniyle kuş oluverir..(Ali imran Suresi 49)

İnsan hem madde bedeni hem de ruhsal bedeni olmak üzere 2 bedenden oluşur. Astral seyahat yapabilenler ruhsal bedenlerini biyolojik bedenden ayırırlar. Rüyada da ruhsal bedenimiz biyolojik bedenden çıkar ve Allah'ın yanında tuttukları sabah uyanamaz, geri yolladıkları ise uyanır. İlgili ayet şöyledir. Zumer Suresi 42: Allah nefsleri ölüm anında vefat ettirir, uykusunda ise ölmez. Ölüm takdir ettiğini tutar, diğerini belirlenmiş ecele kadar gönderir. Şüphesiz ki bunda tefekkür eden kavim için elbette ibret vardır.

Bu ayette ruhumuzun uyurken çıktığından uyanınca vücudumuza tekrar girdiğinden bahsedilmiştir. Ruh kelimesi farklı anlamlara gelir. Kuran'ın ruh olduğu, Meryem'e çocuk müjdeleyen meleğin ruh olduğu, çamura ruh üflendiği gibi farklı şekillerde kullanılmıştır. Ruh kelimesinin farklı anlamlarını yok sayarak ''ruh bilinçtir'' demek ''salat destektir islamda namaz yoktur'' demek gibidir. Kelimelerin anlamını bire indirmektir.

2- Meleklerin Adem'e secde etmesini kabul etmiyor!

İslamoğlu diyor ki: Allah'ın kahhar isminin tecellilerinden biri melekleri adem'e secde ettirmesidir. evet ya, başka türlü nasıl izah edilebilir. Bu kahır tecellisidir melekleri adem'e boyun eydirmesi. Razi'nin dediği gibi Adem'e boyun eğen melekler yeryüzü melekleriydi. Bunun anlamı şudur, iradesizlerin iradelilere amade oluşudur. Meleklerin insana secdesinin manası budur. İradesiz varlıkların iradeli varlığa tâbi oluşudur. Eğer melekler adem'e secde etmemiş olsaydı insanlar dağlarda yol açamazlardı, insanlar taşları kesip ev yapamazlardı, nehirlerde denizlerde gemi yüzdüremezler, havada uçak gezdiremezlerdi. Yani insanlar bunu yapabiliyorlarsa Allah eşyanın meleklerini eşyanın merkezini, eşyanın memory centerini, merkezi hafızasını insana boyun eydirdiği içindir. Bu sayede eşyayı kullanabiliyoruz. (Hilal tv- Esmaul Husna, el kahhar - Mustafa İslamoğlu, 23 Mar 2012, https://youtu.be/PtzVSyek9gw)

Cevap: İslamoğlu evrimi savunduğu için meleklerin Adem için secdeye vardığını da kabul etmemektedir. Çünkü meleklerin Adem'e secde etmesini anlatan ayetleri olduğu gibi kabul ederse o zaman Adem'in ilk insan olduğuna inanması gerekecektir. Adem ilk insan değil demek için konuyla alakalı ayetleri de tahrif etmektedir. Bu yüzden meleklerin Adem için secde etmesini alakasız şekilde yorumlamakta ve ''Ademe secde eden melekler yeryüzü melekesidir'' demektedir. Yani ''kanatlı melekler değil dünyadaki eşyalar insana boyun eğmiştir'' demektedir. Yeryüzü meleklerinden kasıt, denizin kaldırma kuvvetinin gemi yüzdürmeye musait olmasıdır, rüzgarın uçağı uçurmasıdır, taşlardan ev yapmaktır, ipekten elbise yapmaktır. Bunlar insana verilmiş nimetlerdir lakin Adem'e secde eden melekler ile hiç alakası yoktur. Bu inanç aslında ''melek diye bilinçli varlık yok, kanatlı melekler mitolojik canlılardır'' diyen türedi tiplerin inancıdır. Melek ayetlerini emrimize verilen nimetler olarak yorumlayıp Kuran'ı tahrif ederler.

Allahu teala yeryüzünde halife yaratacağını meleklere söylemiş ve ona şekil verip ruhundan üflediği zaman hemen secde etmelerini istemiştir. bu emre sadece iblis karşı çıkmıştır çünkü iblis melek değil cindir. Cinler ise insanlar gibi irade sahibidir ve Allah'ın emrini kabul etmeme özgürlüğü vardır. İblis de Allah'ın emrini beğenmeyip kafir olmuştur. Bu olay Kuran'da şöyle anlatılmıştır.

Kehf Suresi 50: Ve demiştik meleklere: Adem için secde edin. Böylece secde ettiler, iblis hariç. O cinlerdendi, böylece fıska düştü rabbinin emrinden. Halen onu ve zurriyetini benden başka veliler mi ediniyorsunuz? Onlar size düşmandır, zalimler için ne kötü bedel.

Hicr Suresi 28: Senin rabbin meleklere demişti ki: Mutlaka ben bir beşer yaratacağım, bekletilip kurutulmuş, şekil verilmiş çamurdan. 29: Böylece onu düzenleyip  içine ruhumdan üfleyince, o zaman onun için secdeye varın. 30: Böylece meleklerin hepsi topluca secde etti. 31: Ancak iblis, secde edenlerden olmaktan kaçındı. 32: (Allah) dedi: ''Ey iblis! Neden secde edenlerden olmadın? 33: (İblis) dedi: Ben bir beşere secde edenlerden olmam, yarattın onu kurutulmuş çamurdan, şekil verilmiş balçıktan. 34: (Allah) dedi: ''Öyleyse çık oradan, artık sen kovuldun'' 35: Ve şüphesiz ki  lanet senin üzerinedir din gününe kadar. 36: (İblis) dedi: Rabbim! O halde bana mühlet ver dirilme gününe kadar. 37: (Allah) dedi: Artık şüphesiz ki sen mühlet verilenlerdensin.38: Malum vaktin gününe kadar.

3- Kadir gecesi ramazan ayında değil diyor!

İslamoğlu diyor ki: Kadir gecesi, ayetin sana nazil olduğu gecedir. Nuzülün anlamı: Bir şeyin idrak edilebilirler evrenine girmesidir. Bizim için de geçerli, idarak edebildiğiniz gün nazil olmuştur size. Bulunmamış hazinenin ne faydası var. Kadir gecesi kurandan bir ayeti bir pasajı bir surenin senin hayatına akleden kalbine indiği gündür gecedir aydır yıldır neyse. Sayısız kadir gecen olabilir hatta aynı ayetin farklı anlamlarıyla indiği kadir gecen olabilir .Bazı insanlar var ki ömründe hiç kadir gecesi olmamıştır. Adamın kuranla ilişkisi hafızlık düzeyinde, hafız ama alakası yok kuranla, flash belleğe almış fakat inen hiç ayet yok, sadece zihnini flash bellek olarak kullanıyor. (Hilal Tv, İftar Saati Programı, 01.07.2017)

Cevap: Kadir gecesi Kuran'ın ilk ayetinin indiği gündür. Bu günün ramazan ayında olduğu Kuran'da bildirilmiştir.

Ayet: ''Ramazan ayı ki onda indirildi Kuran. Hidayete erdirici, beyyineler (apaçık beyanlar), hüda'dan (gelen) furkan..(Bakara 185)
Ayet: ''Muhakkak ki Biz, O’nu (Kur’ân’ı) Kadir Gecesi’nde indirdik. Kadir Gece’sinin ne olduğunu sana bildiren nedir? Kadir Gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Melekler ve ruh, onda Rab’lerinin izniyle herbir emir için inerler. O, fecrin doğuşuna kadar selâmdır.(kadr suresi 1-5)

İslamoğlu ise olayı farklı yorumlayıp, ''Kuran'ı anladığımız gün kadir gecemiz olur'' demektedir. Kadir gecesi Kuran'ı anladığımız her gün değil, oruç tuttuğumuz ramazan ayındaki bir günde saklıdır. Son 10 gün içerisinde aramak gerektiğiyle ilgili işaretler vardır. Bu geceyi yakalayabilmek için ramazan ayında geceleri ibadetle geçirmek lazımdır.

Ayet: ''Fecr vaktine, on geceye, çifte ve teke, gece olduğunda geçene, bunlarda akıl sahipleri için birer yemin var mı?'' (Fecr suresi 1-5) Bu on gecenin ramazan ayının son on gecesi olduğu ihtimali yüksektir. Kadir gecesinin ramazan ayı içerisinde gizli olması bu ayda geceleri ibadeti artırmak gerektiği içindir.

Sonuç: Mustafa islamoğlu, kendisini Kuran talebesi gibi tanıtsa bile aslında Kuran tahrifatçısı hocalardan biridir. 

0 yorum:

Yorum Gönder

My Instagram