Geylani'den yardım isteyenlere reddiye


İddia: Evliyalar ölü değildir, Kuran'da ''Allah yolunda öldürülenlere ölüler demeyin, hayır onlar diridir'' (Bakara 154) yazıyor. Evliyalar da şehit mertebesindedir. Şehitler ölmüyorsa bizi görebilirler ve duyabilirler, yardım çağrılarımıza icabet ederler. Evliyayı yardıma çağırmak şirk olmaz çünkü onlara ilah demiyoruz, onlarda bizim gibi kuldur. Kuldan yardım istemek şirk ise hastaneye gidip doktordan yardım istemek, taşınacağımız zaman nakliyeci çağırmak, musluk bozulunca tamirci çağırmakta şirk olur. Hepsini Allah'tan isteyelim o zaman.

Cevap: Madem Geylani de kuldur, o halde neden kul'dan yardım isteyip kula kulluk edelim? ''Şüphesiz ki Allah'ın berisinde çağırdıklarınız sizin gibi kullardır. Haydi çağırın da size icabet etsinler, eğer sâdık iseniz.'' (Araf Suresi 194) ayetinde Allah'tan başka yardıma çağırdıklarımızın bizim gibi kullar olduğu, icabet edemeyecekleri haber veriliyor. Kuran'da ''ölüleri yardıma çağırın, onlar sizi duyup icabet ederler'' yazıyor mu? Hayır! Tam aksine Allah'tan başkasına dua etmeyi yasaklayan ayetler bulunmaktadır.

Rad Suresi 14: Hakkın daveti onadır. Ve onlar dua ederler ondan başkasına, (çağırdıkları) icabet edemezler onlara birşeyle. (Onların durumu) Ancak ağzına ulaşması için avcunu suya açan gibidir. O (su ağzına) erişecek değildir. Ve kafirlerin duası delaltetten başkası değildir.

Ayette görüldüğü gibi Allah'tan başkasına dua edenler, elini suya uzatıp suyun ağızlarına gelmesini bekleyenlere benzetilmiştir. Böyle bir dua kafirliktir. ''kafirlerin duası delaltetten başkası değildir.'' diyerek Allah'tan başkasına dua edenlerin kafir olacağı haber verilmiştir.

Ahkaf Suresi 5: ''Allah'tan başkasına dua edenden daha delalette olan kimdir? Kıyamet gününe kadar ona kimse icabet etmez. Onlar (yardıma çağırdıkları) onların duasından gafildir.''

Bu ayette de Allah'tan başkasına dua edenlerin yani; ''yetiş ya geylani, yetiş ya rabbani, yetiş ya menat, yetiş ya resulAllah, yetiş ya Ali, yetiş ya isa'' vb.. diyenlerin delalette olduğu, kıyamete kadar onların icabet etmeyeceği, yardıma çağırdıklarının bu çağrılardan haberinin olmadığı bildirilmiştir. Geylani kendisini çağıranları duymuyor ve duyamaz. Hz. İsa bile vefat ettikten sonra kavminin kendisini ilah edindiğini bilmemektedir.

Maide Suresi 116: Allah dedi ki: Ey meryem oğlu isa! Sen mi dedin insanlara, beni ve anamı Allah'ın berisinden ilahlar edinin diye? (İsa) dedi: Sen subhansın, hakkın dışında konuşmadım. Eğer ben öyle deseydim o zaman sen bilirdin. Nefsimde olanı bilirsin, ben ise senin nefsindekini bilmem. Şüphesizki sen gaybı en iyi bilensin. 117: Onlara bana emrettiğinden başka birşey söylemedim: ''Benim de rabbim sizin de rabbiniz olan Allah'a kul olun'' (dedim.) Onların arasında bulunduğum sürece üzerilerinde şahit idim. Fakat sen beni vefat ettirince sen oldun onları gözetleyen, ve sen her şeye şahit olansın.

Ayette görüldüğü gibi kıyamet günü Allahu teala, Hz. İsa'yı sorguya çekiyor. Pavlus ''isa'yı zuhuratta gördüm, bana ilah olduğunu söyledi, tanrının oğluyum'' sözleriyle İsa'ya iman eden müslümanları saptırmıştır. Bu sebeple Hz. İsa sorguya çekilirken ''Sen mi dedin insanlara, beni ve anamı Allah'ın berisinden ilahlar edinin diye?''(Maide 116) sorusu sorulacaktır. Hz.İsa da bu soru üzerine ''Onların arasında bulunduğum sürece üzerlerinde şahit idim. Fakat sen beni vefat ettirince sen oldun onları gözetleyen.'' (Maide 117) diyerek kavminin kendisini ilah edindiğinden haberinin olmadığını söyleyecektir. Bu örnek ölülerin dünyadan haberi olmadığını bildirir. Hz. İsa şehit veya evliya mertebesinde değil midir ki kavminin ne yaptığını bilmiyor?

Ayrıca ''yetiş ya geylani'' diyenler neden namazda Fatiha suresini okuyorlar? Namazda ''Sadece sana kulluk ederiz ve sadece senden medet umarız'' (Fatiha suresi 5) ayetini okuyanlar, namazdan sonra ''yetiş ya geylani'' diyerek namazda okuduğu ayete ters düşmektedir.  Peygamberimiz şöyle demiştir: 'Deki: 'Sadece rabbime dua ederim, ortak etmem ona kimseyi. (Cinn suresi 20)

Kuran'a göre evliyaların ruhu değil, melekler yardıma gelir. Meleklerin yardımı ise Allah'a dua ettikten sonra gelir. Yine ''Yetişin ey melekler, sığındık size'' denmez.  Savaşta müslümanlara melekler yardım etmiştir. Evliya ruhları gelip yardım etmemiştir.

Enfal suresi 9: Rabbinizden yardım istediğiniz zaman, böylece size icabet etti. Şüphesiz ki ben size yardım edenim, peş peşe bin melek gönderirim.

Ayette görüldüğü gibi müslümanlar Allah'a dua ettikten sonra melekler yardıma geliyordu. Eğer eviya ruhları yardıma gelseydi ayette ''ölülerin ruhlarını gönderdim'' yazardı. Halbuki ''melekleri gönderdim'' yazmaktadır. Kuran'a göre ölenlerin zaman algısı ortadan kalkar, 100 yıl ölü kalan da 300 yıl ölü kalan da uyandığında sadece 1 gün uyuduğunu sanacaktır. Kehf suresi 19.ayette, Ashabı kehf gençlerinin 300 yıl ölü kaldıktan sonra dirildiği ve sadece 1 gün uyuduklarını sandıkları bildirilmiştir.

“Birbirlerine sorsunlar diye onları uyandırdık. İçlerinden biri: ‘Ne kadar kaldınız?’ diye sordu. ‘Bir gün, belki de daha az kaldık’ diye cevap verdiler.” (Kehf suresi 19) 

Bakara suresi 259.ayette ise bir adamın 100 yıl ölü kalıp dirildikten sonra 1 gün uyuduğunu zannettiği bildirilmiştir. Geylani de insan olduğuna göre dirildiğinde 1 gün ölü kaldığını sanacaktır.

 “Şuna da bakmaz mısın? O, tavanları çök­müş ve duvarları üzerlerine yıkılmış bir kente uğramıştı da ‘Allah burayı ölümünden sonra nasıl dirilte­cek?’ demişti. Bunun üzerine Allah onu orada yüz yıl ölmüş halde bıraktı, sonra kaldırdı ve ‘Ne kadar kal­dın?’ diye sordu. O da ‘Bir gün, belki de bir günden az kaldım.’ dedi. Allah buyurdu ki: ‘Hayır, tam yüz yıl kaldın. Şimdi yiyeceğine ve içeceğine bak­, bozulmamışlar bile. Bir de şu eşeğine bak. Seni insanlara bir ibret yapalım diye bunu yaptık. Kemiklere bak, on­ları nasıl birleştirecek, sonra onları ete büründürece­ğiz.’ Bunlar apaçık belli olunca şöyle dedi: ‘Ben artık anladım ki, Allah’ın gücü gerçekten her şeye yeter.’” (Bakara suresi 259) 

Sonuç: İslam dinini Kuran'dan öğrendiğimiz zaman tasavvufçuların anlattığı dinin islam olmadığı görülmektedir. Tasavvufçular Geylani'yi yardıma çağırarak onlarca ayeti yok sayarlar. Geylani ölmüştür ve yardım çağrılarını duymamaktadır. Kıyamet günü kendisini çağıranları inkar edecek ve ''ben sizi duymadım'' diyecektir.

Fatır suresi 14: Eğer onları çağırsanız sizi işitmezler, duanızı işitseler bile icabet edemezler. Kıyamet günü sizin şirk koşmanızı da inkâr edecekler. Bu haberin benzerini sana (Allah'tan başka) kimse veremez.

Özet olarak, Geylani'den yardım isteyenlere şunları sorabiliriz;

Soru 1: 'Allah'tan başkasına dua edenden daha delalette olan kimdir?..(Ahkaf 5) Allah bir soru soruyor. Bu soruya ne cevap vereceksiniz?
Soru 2: Namazda neden  ''Sadece sana kulluk ederiz ve sadece senden medet umarız'' (Fatiha suresi 5) ayetini okuyorsunuz? Namazda söylediğiniz ile daha sonra yaptığınız uyuşmuyor.
Soru 3: Ölülerin veya şehitlerin ruhlarının yardıma geldiğiyle veya onları yardıma çağırmak gerektiğiyle ilgili ayet var mı? Yok ise Allahtan başkasına dua etmenin şirk olmadığını hangi ayete dayanarak söylüyorsunuz?
Soru 4: '' Eğer onları çağırsanız sizi işitmezler, duanızı işitseler bile icabet edemezler. ''(Fatır 14) ayetini okuyup ''hayır geylani bizi duyar ve icabet eder'' diyerek Allaha din mi öğretiyorsunuz?
Soru 5: Hz. İsa vefat edince kavminin ne yaptığını bilemedi. Kıyamet günü '' Onların arasında bulunduğum sürece üzerlerinde şahit idim. Fakat sen beni vefat ettirince sen oldun onları gözetleyen''(Maide 117) diyecek. İsa yaşayanların ne yaptığını bilemiyorsa Geylani nasıl biliyor? Hz. İsa evliya mertebesinde değil mi ki kavminin ne yaptığını bilmiyor?
Soru 6: ''Öyleyse Allah ile beraber başka bir ilâha dua etme. O taktirde azap edilenlerden olursun.'' (Şuara 213) ayetini kabul ediyor musunuz?
Soru 7: Yoksa sıkıntı içinde olan dua edince icabet eden, kötülükleri gideren, sizi yeryüzünde halife yapan mı (daha hayırlı?) Allah ile beraber başka ilah mı var?''(Neml 62) ayetinde sıkıntıyı gideren kim diye soruyor? Geylani mi sıkıntıyı gideriyor?
Soru 8: Deki: Sadece rabbime dua ederim, ortak etmem ona kimseyi. (Cinn suresi 20) ayetinde peygamberimiz sadece Allah'tan yardım istediğini söylüyor. Geylani'den yardım isteyenler Hz. Muhammed'den daha mı iyi biliyorlar islamı?
Soru 9: Ondan başka zanda bulunduklarınızı çağırın'' de. Halbuki güçleri yetmez sizden sıkıntıyı gidermeye ve değiştirmeye. (İsra suresi 56) ayeti de ölüleri yardıma çağıranlara meydan okunuyor ve diyor ki: ''Ondan başka zanda bulunduklarınızı çağırın'' Biz de diyoruz ki: Haydi çağırın da icabet etsin Geylani.
Soru 10: İşte böyle, çünkü Allah haktır. Şüphesiz ki ondan başka çağırdıklarınız batıldır. Şüphesiz ki Allah yücedir, büyüktür. (Hac Suresi 62) ayetinde ''Allahtan başka çağırdıklarınız batıldır'' denmiştir. Siz halen ''geylani batıl değildir haktır'' mı diyeceksiniz? Bu ayetlersizin için hiç bir şey ifade etmiyor mu?

Geylani yardıma gelemez - Reddiye Merkezi - 16.07.2018

0 yorum:

Yorum Gönder

My Instagram