İsa'nın babası var diyenlere reddiye


İsa peygamberin hayatı mucizelerle doludur. Bunların ilki babasız doğmasıdır. Herkesten farklı olarak babasız dünyaya gelmiştir. Annesi Meryem, kimseyle evlenmediği ve zina da yapmadığı halde isa'ya hamile kalmıştır. Bu olay Kuran'da şöyle anlatılır.

Meryem Suresi 16: Kitap'ta Meryem'i de zikret. Hani o, ailesinden kopup doğu tarafında bir yere çekilmişti. 17:Sonra da onlardan (ayıran) bir perde çekti. O zaman ona ruhumuzu gönderdik. Ona normal bir beşer suretinde göründü. 18: (Meryem)Dedi ki: "Gerçekten ben, senden Rahman (olan Allah)a sığınırım. Eğer takva sahibiysen (bana yaklaşma)." 19: (Ruh) dedi ki: 'Ben ancak senin Rabbinin bir elçisiyim. Sana tertemiz bir oğlan çocuk bahşetmek üzere (geldim).' 20:“Bana bir beşer dokunmamış (olduğu halde) benim nasıl bir oğlum olabilir? Ve ben, iffetsiz de değilim.” 21: (Ruh) dedi ki: 'Böyledir. Rabbin: ''Bu bana kolaydır. Onu insanlar için bir ayet (mucize) ve tarafımızdan bir rahmet kılmak için (bunu yapacağız). Hem bu önceden kararlaştırılmış bir iştir'' dedi.' 22: Böylece ona hamile kaldı. Bundan sonra onunla uzak bir mekâna çekildi.

Ayetlerde görüldüğü gibi Hz. Meryem'e insan suretinde görünen bir ruh (melek) geliyor. Ona oğlan çocuğu dünyaya getireceğini söylüyor. Hz. Meryem de doğal olarak tepki veriyor ve ''Bana erkek eli değmedi ve iffetsiz de değilim (zina etmem)''(Meryem/20) diyor. Ruh ona, Çiftleşme olmadığı halde onun hamile kalmasının Allah için kolay olduğunu söylüyor. O günden sonra hamilelik başlıyor. Zira ilk insanı çamurdan yaratan Allah, isa'yı da babasız yaratabilir. Ali İmran 59: Şüphesiz, Allah katında İsa'nın durumu, Adem'in durumu gibidir. Onu topraktan yarattı, sonra ona "ol" demesiyle o da hemen oluverdi.

Konuyla ilgili diğer ayette de yine İsa'nın babasız doğduğu anlatılmaktadır. Ali imran 45: Melekler şöyle demişlerdir: "Ey Meryem,! Muhakkak ki Allah, Kendinden bir kelime ile seni müjdeliyor. Onun ismi "Mesih, Meryem oğlu Îsâ'dır. Dünyada ve ahirette şereflidir ve mukarrebinlerdendir." 46: Ve beşikteyken ve yetişkin olunca da insanlarla konuşacak. Ve o sâlihlerdendir. 47: (Meryem): “Rabbim, benim çoçuğum nasıl olur? Bana bir beşer dokunmadı” dedi. (Allah şöyle buyurdu): “İşte böyle, Allah dilediğini yaratır. Bir emrin (işin) olmasını takdir ettiği zaman, sadece ona “ol!” der, o hemen olur.”

Kaynak: Bumudin

0 yorum:

Yorum Gönder

My Instagram