İsa beşikteyken konuşmadı diyenlere reddiye


Hz. İsa'nın bebekken konuşmasını anlamak için, ayetleri hamilelikten sonrası ile birlikte okumak gerekir. Olaylar şöyle gelişmiştir.

Meryem Suresi 23: Derken doğum sancısı onu bir hurma dalına sürükledi. Dedi ki: "Keşke bundan önce ölseydim de, unutulup gitseydim." 24: Aşağısından ona şöyle seslenildi; Tasalanma! Rab’bin senin alt yanında bir su yolu oluşturdu. 25: “Hurma ağacını kendine doğru silkele ki sana taze hurma dökülsün.” 26: Ye, iç; gözün aydın olsun! Eğer insanlardan birini görecek olursan: 'Ben Rahman'a oruç adadım; bugün hiçbir insanla konuşmayacağım' de. 27: Böylece onu taşıyarak kavmine geldi. Dediler ki: "Ey Meryem, sen gerçekten şaşırtıcı bir şey yaptın." 28: Ey Harun'un kız kardeşi! Senin baban kötü biri değildi, annen de iffetsiz değildi.' 29: Bunun üzerine ona (çocuğa) işaret etti. 'Beşikte bulunan bir bebekle nasıl konuşuruz?' dediler.

Ayetlerde görüldüğü gibi Hz. Meryem İsa'yı doğuruyor. Doğum sancısının acısından daha önce ölmüş olmayı temenni ediyor. Sonra Allah ona seslenip hurma yemesini ve su içmesini söylüyor. Ayrıca insanlarla da konuşmasını yasaklıyor. Çünkü bu durumu izah etmek için ne söylese insanlar ona inanmayacaktır. Çocuk doğunca Meryem kavminin yanına dönüyor. Onu görenler şaşkına dönüyor ve zina ettiğini düşünerek ''Senin baban kötü biri değildi, annen de iffetsiz değildi.(Meryem/28) diyorlar. Bunun üzerine meryem, İsa bebeği gösteriyor. İnsanlar tekrar şaşırıp '''Beşikteki bir bebekle nasıl konuşuruz?'(Meryem/29) diyorlar. Sonra mucize gerçekleşiyor ve bebek şöyle konuşuyor:

Meryem Suresi 30: (Bebek) şöyle dedi: “Muhakkak ki ben, Allah’ın kuluyum. Bana kitap verdi ve beni nebî  kıldı.” 31: Ve beni nerede bulunursam bulunayım mübarek kıldı. Ve hayatta kaldığım sürece namazı ve zekâtı bana emretti. 32: “Beni anama saygılı kıldı. Beni azgın bir zorba kılmadı.” 33: Doğduğum gün, öleceğim gün ve canlı olarak diriltileceğim gün, selâm benim üzerimedir. 34: İşte Meryem oğlu İsa; hakkında kuşkuya düştükleri "Hak Söz".

Ayetler, İsa'nın doğumundan sonra olanlar ile birlikte okunduğu zaman bebeğin konuştuğu apaçıktır. Buna rağmen mucizeleri aklı almadığı için ''Bana kitap verildi diyor. Bir bebeğe nasıl kitap verilsin'' diyerek mucize inkarcılığı yapanlar, o cümlenin ileride gerçekleşecek bir olayı haber verdiğini düşünmezler. Nitekim Allah, gelecek hakkında bilgi verirken olmuş bitmiş gibi anlatabilir. Kuran'da Nuh kavminin cehenneme atıldığı haber verilmiştir. bu olay da olmuş ve bitmiş gibi anlatılır. Nuh suresi 25: Onlar günâhlarından dolayı boğuldular. Ardından ateşe sokuldular. O zaman kendilerine Allah'tan başka yardımcılar da bulamadılar.

Ayrıca ''Bunun üzerine ona (çocuğa) işaret etti. 'Beşikte bulunan bir bebekle nasıl konuşuruz?' dediler.''(Meryem/29) ayetini de anlamından koparıp ''daha dünkü çocuk bize akıl mı verecek, 25 yıl sonra konuştu'' anlamında yorumlayanlar da büyük yanılgı içindedir. Hz. İsa'nın babasız doğması ve bebekken konuşması Allah için kolaydır. Bu olay, Hz. İsa'ya verilen mucizelerden birisidir. Hz. İsa'nın bebekken konuşacağını Meryem'e bebek müjdeleyen melek şöyle haber vermiştir.

Ali İmran Suresi 45: Melekler şöyle demişlerdir: "Ey Meryem,! Muhakkak ki Allah, Kendinden bir kelime ile seni müjdeliyor. Onun ismi "Mesih, Meryem oğlu Îsâ'dır. Dünyada ve ahirette şereflidir ve mukarrebinlerdendir."46: “O, beşikte de, yetişkin çağında da insanlarla konuşacak, salihlerden olacaktır.” 47: (Meryem): “Rabbim, benim çoçuğum nasıl olur? Bana bir beşer dokunmadı” dedi. (Allah şöyle buyurdu): “İşte böyle, Allah dilediğini yaratır. Bir emrin (işin) olmasını takdir ettiği zaman, sadece ona “ol!” der, o hemen olur.” 48: Ve (Allah) ona Kitab'ı, hikmeti, Tevrat’ı ve İncil’i öğretecek.

Kaynak: Bumudin

0 yorum:

Yorum Gönder

My Instagram