İslamda recm yok - işte kanıt!

recm


Mümin ve müşrik farkını en güzel şekilde ortaya koyan bir mesele zina edenin cezasıdır. İslamda zina edenlere ne ceza verilir? Evliyken zina edenler taşlanır mı? Bunların cevabını ayetlerden göstereceğim.

Öncelikle İslam dininin sahibinin Allah olduğunu, peygamber sünnetinin Kurana uymak olduğunu bilmemiz gerekir. Kuran ayrı sünnet ayrı bir şeriat değildir. Nebimiz de Kurana uymakla emrolunmuştur. "Sana vahyedilen şeye tabi ol. Allah hükmünü verinceye kadar sabret. O hüküm verenlerin en hayırlısıdır." [10/Yunus 109] Buradaki vahiy Kuran hükmüdür, sünniler buna da itiraz ederek "ikinci vahiy var, peygamber Kuran dışı şeriat hükmü koyabilir" diyor. Buna da cevap verelim, zira her hezeyanlarına bir ayet cevep veriyor: "Onlara ayetlerimiz apaçık belgeler olarak okunduğu zaman, bize kavuşmayı arzulamayan kimseler dedi: ‘’Bize bundan başka bir Kuran getir yada onu değiştir’’ Deki: ‘’Onu kendi nefsime göre değiştirmem olmaz. Sadece bana vahyolunan şeye tabi olurum. Rabbime isyan edersem, büyük bir günün azabından korkarım. [10/Yunus Suresi 15] Peygamberimiz müşriklerin başka Kuran isteğine karşı bana vahyedilene uyarım diyor, bu ayet nebimizin de Kurana uyduğunu ortaya koyuyor. Zira bir nebinin kendisine inen kitap dışına çıkması düşünülemez.

Bu girişten sonra şimdi zina cezası için inen ayeti okuyalım:

Zina etmiş kadın ve zina etmiş erkek, ikisinden her birine artık 100 celde vurun. Eğer Allah’a ve ahiret gününe iman ediyorsanız, Allah’ın dininde onlara karşı sizi acıma duygusu tutmasın. İkisinin azabına mü’minlerden bir taife şahit olsun. [24/Nur Suresi 2]

Kurana göre zina edenlere 100 celde/kamçı vurulması isteniyor. Peki hangi zina edene? Bekara mı yüz celde vurulacak evliye mi yoksa dullara mı? Ayetin metnine göre bunun bir önemi yok. İster bekar olsun ister evli olsun isterse dul olsun, zina eden kim olursa olsun kırbaçlanıyor. Bunun Allahın dini olduğu da "Allah’ın dininde onlara karşı sizi acıma duygusu tutmasın." diyerek vurgulanıyor. Demek ki Allahın dinindeki zina cezası 100 celde imiş. Eğer Allahın dininde recm olsaydı ayetin metninde "recm ederken acımayın" demesi gerekirdi. Böyle bir emir Kuranın hiçbir yerinde geçmediği için İslamda recmin varlığından söz edilemez. Acaba var mı diye aklınızdan bile geçiremezsiniz. Çünkü: " ...Her şeyi beyan eden kitabı sana indirdik. Hidayet, rahmet ve müjdedir teslim olanlara." [16/Nahl 89] ''Allah’tan başka hakem mi arayım? O ki size kitabı mufassal (ayrıntılı) olarak indirdi.." [6/Enam 114] Kitap her şeyi beyan ediyormuş, mufassal imiş. Peki Kuran detaylı ise recm nerede? Hangi ayette beyan ediliyor recm? Elbette hiçbir ayette geçmiyor çünkü İslamda yok.

Sünniler ne diyor bu işe? Kuranda recm olmamasına teslim mi oluyorlar yoksa itiraz mı ediyorlar? Kendilerine yakışanı yaparak şöyle diyorlar: "Kuranda recm vardı ama peygamberin defni esnasında odaya giren keçi ayeti yedi, böylece keçi ayeti nesh etti. Metni kalkmış olabilir ama hükmü devam ediyor" diyorlar. Bu cümlenin her yeri hezeyan ve şirk. Neden mi?

1- Peygamber yaşarken ''Bugün dininizi kemale erdirdim'' (5:3) ayeti indi ve Kuran emir ve nehy bakımından tamamlandı. İslam dini kemale erdi. Artık nesih mensuh konusu da kapandı. Yani peygamber yaşarken nesih mensuh olayı tarihe gömüldü. Yaşarken nesih konusu kapandıysa öldükten sonra kimse ayetleri Kurandan çıkaramaz.

2- Keçinin yemesiyle ayet eksildi ise nesh olmamış, Kuran bozulmaya uğramış demektir. Bu ise "Şüphesiz zikri biz indirdik ve şüphesiz onu elbette muhafaza edenleriz" [15/Hicr 9] ayetini görmezden gelmek, Kuranın hüküm bakımından eksik olduğunu söylemek, elimizdeki Kuranın korunmadığını söylemektir. Ayrıca bu zamana kadar indirilen hatimler de eksik kalmış olur. Çünkü hep bir ayet eksik kaldı haşa.

3- Keçinin yediği iddia edilen sözde ayette ''yetişkin adamı 10 kere emzirince süt annesi olduğu ve recm ayetini keçinin yediği'' söyleniyor.  [İbn mace: 9/Nikâh, Bab: 36, No: 1944] Düşünün bakalım genç oğlanın meme emmesi zina değil midir? Bu durumu iyice anlamanız için kendi yakınlarınızda hayal etmeniz gerek. Nikah düşecek bir adam geliyor ve karınız süt annesi olsun diye memesini 10 kere gelip gidip emiyor. Gözünüzün önünde karınızla zina yapıyorlar yani. Böyle şeytani bir sözün ardından "ayeti keçi yedi" diyerek ikinci bir şeytanlık yapılıyor. Aklı başında olan bir insan buna hemen karşı çıkacaktır. Lakin gelin görün ki sünniler sahip çıkıyor.

4- Velev ki ayetin metnini keçi yemiş olsun. Hafızalardaki ayete ne oldu da Kurana eklenmedi? Onu da mı keçi yedi? Bu soruya da kendilerince bir cevap bulmuşlar. Minareyi çalan kılıfını hazırlar misali Hz. Ömere şu iftirayı atmışlar: "Eğer insanların 'Ömer Allahın kitabında artırma yaptı' demeleri olmasaydı ben muhakkak recm ayetini kendi elimle mushafa yazardım.’’ [Buhari: 94/Kitabul Ahkam, Bab 21, No:31 ]

Ömerin korktuğunu söyleyen uydurma hadise göre Hz. Ömer Kurana ayet eklememiş, elimizdeki Kuranda bir ayet eksik kalmış. İslama recm ekleyebilmek için önce Aişenin ağzından hadis uydurmuşlar, sonra ömerin ağzından hadis uydurmuşlar. Bir yalan başka yalanlar uydurmaya mecbur etmiş. Bunların en sahih dedikleri kitapta geçmesi de düşündürücü. En büyük yalanlar en sahih dedikleri hadis kitaplarında geçiyor. Kim yazdıysa kendi dinini İslama eklemek için en uyduruk sözleri almış. Öyle uyduruk şeyleri almış ki sadece keçiyi değil maymunları da işin içine katmış.

Maymunun recmi hadisine göre bir adam ormanda yürürken maymunların kavgasına denk geliyor. Bir gurup maymun örgütlenmiş ellerine geçen taş sopa ne varsa bir maymuna atıyorlar. İbn meymun isimli adam da bunu görünce "maymun zina ettiği için recm ediyorlar, ben de bu olaya dahil olayım da zani maymuna cezasını vereyim" deyip başlamış maymunu taşlamaya. Bu masal da yine Buharide geçmektedir.

‘’Amr ibn Meymûn şöyle dedi: Ben Câhiliyet devrinde zina etmiş olan bir maymunun üzerine birçok maymunların toplanmış olduklarını gördüm. Maymunlar o zina eden maymunu recm ettiler. Ben de o maymunlar topluluğunun beraberinde zina eden maymuna taş attım.’’ [Buhari: 63/Menakibul ensar 26 (68)]

Adam maymunun zina ettiğinden o kadar emin ki eline taş alıp atarak ceza verdiğine inanıyor. Aklını rafa kaldırdığı için hayvanlarda zina diye bir günah olmadığını, yabancı maymunun gruba alınmadığı için dışlandığını düşünemiyor. Adam düşünemiyor da hadis kitabı yazanlar da mı düşünemiyor? Bu saçmalığı neden hadis olarak sunuyorlar? Tabi ki "recm o kadar doğal ki maymunlar bile zina edeni recm ediyor" dedirtmek için. Adamlar islama recm eklemek için hayal gücünü baya zorlamışlar. Ortaya çıkardıkları ise çocukların inancağı türden la fontaine masalları. Bu hadislerin karga ile tilki masalından farkı var mı?

Tilkinin kargaya sesin çok güzelmiş duymak istiyorum demesiyle karganın ağzındaki peyniri düşürmesi nasıl  masal ise keçili maymunlu bu hadisler de öyle masal. Birisi oturmuş, islama recm eklemek için kafa yorup bunları uydurmuş. Sonra halk arasında yaymış yahut hadis kitabına ilaveler yapmış. Buharinin bunları hadis olarak alacağına da inanası gelmiyor insanın. Bir gazeteci bu kadar mı cahil, bu kadar mı akıl düşmanı, bu kadar mı Kuransız olur. Olsa olsa Buhariye ilave yapılmıştır diye inanmak istiyorum. Ne olmuş ise olmuş, bize düşen görev Kurana uygun hadislere güzel demek. Kuran ise "ahsenel hadis: en güzel hadis" olarak geçer Zumer 23.ayette.

Diyeceğim o ki İslamda kesinlikle recm yok. Önceden varmış da sonra kalkmış da olabilir. Zira Tevratta sıkça geçiyor bu taşlayarak öldürme cezası. Bizim sözde ehli sünnet de onların dinine özenerek recmi savunuyor. Bu arada Ehli sünnet: sünnet ehli demek. Peygamber sünneti ise Kurana uymaktır yani Kurana uyanlar ehli sünnet olurlar. Kurana uyan müminlere selam olsun!

Reddiyemerkezi/30.01.2020

0 yorum:

Yorum Gönder

My Instagram